A160651A16 |
Quan no t'agrades, emmalalteixes. Trastorns de l'alimentació degut als estereotips de gènere |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
31/1/2022 - 21/2/2022 (10 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Vallès Oriental IV |
|
Av. Catalunya s/n (Bigues i Riells)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs ofereix una formació específica sobre els aspectes bàsics dels trastorns del comportament alimentari i la seva detecció precoç des de una
perspectiva de gènere. Es reballa,
també, sobre com prevenir aquestes malalties apostant pels factors de protecció: la coeducació, la
bona autoestima, una imatge corporal positiva, els hàbits alimentaris saludables i el pensament crític cap a la pressió social per estar prim/a.
|
| |
Objectius |
L’objectiu principal del programa de prevenció és reduir la incidència dels trastorns de la
conducta alimentària entre la població de major risc, infants i joves, i detectar de forma precoç aquells casos ja incipients en aquesta mateixa franja d’edat, per tal d’afavorir un bon
pronòstic de recuperació.
Els objectius específics són.
Promoure els factors de protecció entre la població de major risc, infants i joves, que
són:
Una autoestima saludable
Una imatge corporal positiva
Sentit crític vers el model de bellesa actual i la pressió social que n’existeix al
voltant, també a Internet i xarxes socials
Estils de vida saludables
|
| |
Continguts |
Els trastorns de la conducta alimentària Els senyals d’alerta dels TCA a l'aula. La perspectiva de gènere en el TCA
Actuacions davant d’un possible cas de TCA.
La prevenció dels TCA des del centre escolar. La importància de la coeducació per prevenir els TCA.
|
| |
Formador/a |
Laura Fernández (Fundació Imatge i Autoestima)
|
| |
Avaluació |
La metodologia dels tallers s’aborden des d’una perspectiva dinàmica i vivencial, fent servir
innovacions pedagògiques per permetre un aprenentatge més significatiu.
Totes les activitats són dutes a terme per psicòlogues especialistes en TCA.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de totes les etapes educatives
|
| |
E-mail |
a8921211@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
31/01/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
07/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
14/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
21/02/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |