Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
A160651A16   Quan no t'agrades, emmalalteixes. Trastorns de l'alimentació degut als estereotips de gènere
2021-2022   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   31/1/2022 - 21/2/2022 (10 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP del Vallès Oriental IV
   Av. Catalunya s/n (Bigues i Riells) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Oriental IV
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs ofereix una formació específica sobre els aspectes bàsics dels trastorns del comportament alimentari i la seva detecció precoç des de una
perspectiva de gènere. Es reballa,
també, sobre com prevenir aquestes malalties apostant pels factors de protecció: la coeducació, la
bona autoestima, una imatge corporal positiva, els hàbits alimentaris saludables i el pensament crític cap a la pressió social per estar prim/a.
  
Objectius   L’objectiu principal del programa de prevenció és reduir la incidència dels trastorns de la
conducta alimentària entre la població de major risc, infants i joves, i detectar de forma precoç aquells casos ja incipients en aquesta mateixa franja d’edat, per tal d’afavorir un bon
pronòstic de recuperació.

Els objectius específics són.
 Promoure els factors de protecció entre la població de major risc, infants i joves, que
són:
 Una autoestima saludable
 Una imatge corporal positiva
 Sentit crític vers el model de bellesa actual i la pressió social que n’existeix al
voltant, també a Internet i xarxes socials
 Estils de vida saludables
  
Continguts   Els trastorns de la conducta alimentària Els senyals d’alerta dels TCA a l'aula. La perspectiva de gènere en el TCA
Actuacions davant d’un possible cas de TCA.
La prevenció dels TCA des del centre escolar. La importància de la coeducació per prevenir els TCA.
  
Formador/a   Laura Fernández (Fundació Imatge i Autoestima)
  
Avaluació   La metodologia dels tallers s’aborden des d’una perspectiva dinàmica i vivencial, fent servir
innovacions pedagògiques per permetre un aprenentatge més significatiu.
Totes les activitats són dutes a terme per psicòlogues especialistes en TCA.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
  
Persones  destinatàries   Docents de totes les etapes educatives
  
E-mail   a8921211@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   31/01/2022   1730   1930 
 Sessió 2   dilluns   07/02/2022   1730   1930 
 Sessió 3   dilluns   14/02/2022   1730   1930 
 Sessió 4   dilluns   21/02/2022   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent